Уряд України ухвалив зміни до Постанови №560, якими оновлено порядок подання заяв на відстрочку від мобілізації

Відстрочка Дія

Починаючи з 1 листопада 2025 року, подати заяву на відстрочку можна буде двома способами:

  • особисто у ЦНАП міста Хмельницького;
  • онлайн - через мобільний застосунок «Резерв+».

Територіальні центри комплектування такі заяви більше не приймають.

 

Важлива інформація для заявників

 

Режим прийому:

  • 1 листопада прийом заяв відбуватиметься у режимі живої черги, без попереднього запису в приміщенні ЦНАП по вулиці Соборна, 16. ЦНАП має обмежену пропускну спроможність, тому після видачі максимальної кількості талонів на прийом - подача документів буде припинена.
  • З 3 листопада надання послуги буде доступно в приміщеннях управління адміністративних послуг Хмельницької міської ради по вул. Соборна, 16 та Філії № 1 по вул. Грушевського, 86.

 

Особисте звернення:

  • Заяву про відстрочку громадянин подає виключно ОСОБИСТО. Представники, родичі або адвокати не можуть подавати документи замість військовозобов’язаного.

 

Без консультацій:

  • Адміністратор ЦНАП НЕ КОНСУЛЬТУЄ щодо підстав або видів відстрочки. Його завдання - прийняти заяву та передати її через Портал Дія до відповідного ТЦК. Тому перед візитом заявник має чітко знати підставу, за якою подає заяву, і мати повний пакет документів відповідно до вимог Постанови №560.

 

Обов’язкові умови:

  • Для подання заяви потрібно мати ЗАРЕЄСТРОВАНУ ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ. Без електронної пошти прийом документів неможливий. Якщо ви вже подали заяву через «Резерв+», повторно звертатися до ЦНАП не потрібно - попередня заява перебуває на розгляді.

 

Хто ухвалює рішення:

  • ЦНАП лише приймає документи та передає їх через Портал Дія до відповідного територіального центру комплектування в електронній формі. Рішення про надання або відмову у відстрочці ухвалює виключно ТЦК, а не адміністратор ЦНАП.

 

Строк розгляду:

  • Орієнтовний термін розгляду заяви - до 7 робочих днів. У разі, якщо подані документи потребують додаткового вивчення чи перевірки, строк розгляду може бути продовжений до 15 робочих днів. У разі позитивного рішення інформацію можна перевірити у застосунку «Резерв+» або уточнити у ЦНАП. У разі відмови повідомлення буде надіслане на електронну пошту заявника.

 

Відповідальність заявника:

  • За достовірність та актуальність поданих документів відповідає виключно заявник. Якщо документи застарілі або містять неточності, ЦНАП не несе відповідальності за можливу відмову у відстрочці.

 

Обмеження щодо категорій осіб:

  • ЦНАП не приймає документи на відстрочку від військовозобов’язаних, які належать до категорій: співробітники СБУ та інших розвідувальних органів; особи, передбачені пунктом 1 (бронювання) та підпунктами 16–23 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (зокрема державні службовці, судді, дипломати, народні депутати тощо).

Важливо:

Послуга надаватиметься громадянам України, незалежно від зареєстрованого місця проживання:

- виключно особисто (представником не допускається);

- за пред’явленням паспорта громадянина України, реєстраційного номеру облікової картки платника податків (РНОКПП) та військово-облікового документу (у тому числі в електронній формі);

- до заяви додаються оригінали документів, що підтверджують право на відстрочку,

- у заявника обов'язково має бути  зареєстрована електронна пошта з українським доменом та контактний номер телефону.

Автоматичне продовження відстрочок

Усі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не змінюються з часом, будуть продовжуватись автоматично.

Це позбавляє громадян необхідності повторно збирати документи та подавати заяви.

Автоматично продовжуються відстрочки для таких категорій:

-         осіб з інвалідністю;

-         тимчасово непридатних до служби (за висновком ВЛК);

-         батьків трьох і більше дітей до 18 років;

-         батьків дитини з інвалідністю до 18 років;

-         батьків повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;

-         осіб, які мають дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;

-         тих, хто доглядає за батьками з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);

-         жінок і чоловіків, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;

-         студентів денної або дуальної форми навчання, докторантів, інтернів;

-         наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників (за основним місцем роботи не менше ніж на 0,75 ставки);

-         осіб, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи воєнного стану;

-         родичів Героїв України, відзначених посмертно під час Революції Гідності;

-         осіб, незаконно позбавлених волі через агресію РФ;

-         військових, звільнених з полону.

Якщо ваша відстрочка підпадає під автопродовження - нічого робити не потрібно.

Користувачі Резерв+ отримають сповіщення про продовження до кінця жовтня.

Проте, якщо система не може підтвердити підставу (наприклад, через розірвання шлюбу або відсутність даних у реєстрах), відстрочка не буде продовжена автоматично. У такому разі потрібно актуалізувати інформацію про себе в державних реєстрах або звернутись до ЦНАП.

Оформлення онлайн у застосунку Резерв+

Зараз 9 типів відстрочок можна оформити через застосунок «Резерв+».

Послуга доступна для таких категорій:

  • люди з інвалідністю;
  • тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді);
  • батьки трьох і більше дітей до 18 років (в одному шлюбі);
  • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
  • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
  • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
  • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
  • студенти денної або дуальної форми, докторанти, інтерни;
  • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники (зайняті не менш як на 0,75 ставки).

У найближчий час перелік буде розширено ще двома типами:

-         особи, які доглядають за батьками з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);

-         батьки, які самостійно виховують дитину до 18 років.

Рекомендуємо, за можливості, скористатися застосунком «Резерв+». Процедура оформлення через ЦНАП і через «Резерв+» є ідентичною, тому онлайн-спосіб дозволить заощадити час і уникнути черг.

З переліком документів, необхідних для кожної категорії громадян, можна ознайомитися за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%BF#n361

Адреса: м. Хмельницький, вул. Соборна, 16

             м. Хмельницький, вул. Грушевського, 86

Сайт: https://cnap.khm.gov.ua/

Ми працюємо для вашої зручності та дотримуємося єдиних державних стандартів у наданні адміністративних послуг.

 

 

 

 

 

(с) Центр надання адміністративних послуг міста Хмельницького

(с) Сайт розроблений і супроводжується ХМКП "Хмельницькінфоцентр"

шаблоны для joomla 2.5 русские темы Wordpress быстрые диеты